انگلیسی با طعم عسل

اصول خوش نویسی در انگلیسی

1393/4/30 0:30
نویسنده : ستاره سیدین
168 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی از اولیا و حتی مدرسین و معلمین نگران دست خط کودکان و دانش آموزانشان هستند،من خیلی این مطلب رو شنیدم که دست  خط ارثیه ولی من در اینجا میخواهم به چند نکته اشاره کنم که رعایت آنها به فرزند دلبندتان کمک خواهد که از خطی خوش بهره مند شود(البته در نوشتار انگلیسی چون من فقط در این ضمینه تجربه دارم) 

۱.هنگام تهیه دفتر دقت کنید که برای کودکتان دفتر دوخطی بخرید که فاصله بین دو خطش کم نباشد که این مسله باعث ریز نوشتن وی خواهد شد،در ضمن از تهیه دفترهای سه خط و چهارخط هم جدا بپرهیزید چون کودکتان کاملا سردرگم خواهد شد که از کدام خط باید شروع کند

۲.هنگام نگارش نوک مدادش تیز باشد ولی از مداد نوکی استفاده نکند(اگر هنوز کودکتان توانایی در دست گرفتن مداد ندارد حتما قبل از نوشتن با مداد، با خمیر بازی انگشتان او را تقویت کنید)

۳.هرگز در اول کار او را مجبور نکنید که بین خطوط بنویسد ولی بسیاااااار مهم است که جهت نوشتن را رعایت کند،برای مثال حرفt را از بالا به پایین بنویسد،حالا اگر بزرگتر یا کوچکتر از خط نوشت مهم نیست

۴.اگر در آغاز برای کودکتان سخت بود که جهت صحیح حروف را بنویسد میتواند روی یک تخته وایت برد و با ماژیک تمرین کند و بعد از چندین بار تمرین ،روی کاغذ تمرین کند

۵.اگر میخواهید در نوشتن کودکی مستقل و متکی به نفس داشته باشید ،پاک کن به دست بالای تکالیفش ننشینید و هرجا که باب میل خودتان نبود پاک کنید اجازه دهید از همین ابتدا خودش مسولیت کارهایش را به عهده بگیرد و فقط راهنماییش کنید

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)