انگلیسی با طعم عسل

لزوم یادگیری زبان پیش از آغاز دبستان

1393/4/29 15:16
نویسنده : ستاره سیدین
188 بازدید
اشتراک گذاری

يكي از دغدغه هاي اوليا اين است كه نميدانند كودكانشان از چه سني شروع به يادگيري زبان انگليسي كنند . خيلي از زبان شناسان بر اين باورند كه پايان ۴ سالگي بهترين سن براي يادگيري زبان دوم ميباشد ولي من ميخواهم در اينجا از تجربيات عيني خودم بگويم

در روش phonics آموزش به اين صورت است كه كودك در پايان ۴ سالگي شروع به شناخت آواهاي انگليسي ميكند خب توجه داشته باشيد كه آواهاي انگليسي و فارسي خيلي با هم تفاوتي ندا رند ،سپس شروع به هجي كلمات يا خواندن كلمات كوتاه ميكند و در ترم هاي‌‌‌‌‌‌

بالا تر به راحتي ميتواند جملات كوتاه را بخواند و پس از چند ترم ذهنش شروع به جمله سازي با كلمات و كارت هاي آموزشي ميكند خب در نظر بگيريد اين دانش آموزي را كه هجي كردن ،ديكته نوشتن و جمله نويسي را در سن پيش از دبستان آموزش ديده است وقتي وارد كلاس اول ميشو د ديگر مشكلي با صدا كشي و هجي كردن آواهاي فارسي ندارد و در دروس فارسی نه تنها به هیچ مشکلی در خواندن و نوشتن بر نمیخورند بلکه پیشرفت وی بیشتر از دیکران خواهد بود.

پسندها (3)

نظرات (2)

مامان مهدی کوچولو
30 تیر 93 2:20
سلام من یه سوال داشتم شما میفرمایید خوبه که بچه قبل از پیش دبستانی زبان و هجی کردنو یاد بگیره ولی من به عینه دیدم که بعضی از این بچه ها وقتی به کلاس اول میرن هیچ علاقه ای به یاد گیری و حتی نشستن در کلاس ندارن دلیلشونم اینه که اینایی که خانم درس میده من بلدم[سلام عزیزم منظورتون اینه که فارسی خوندنو بلده یا انگلیسی من منظورم خواندن انگلیسی بود و وقتی وارد دبستان میشه دروس فارسی براش جذایبت دارن و اگر دیدید کودکتان علاقه ای به دروس فارسی نشان نداد و گفت من بلدم از شیپوه های خلاق استفاده کنید مثل برش کلمات از روزنامه و یا هر چیزی که دوست دا ره پاسخ]
مامان زهرا
1 مرداد 93 0:48
ممنون از راهنماییتون عزیزم